P R I O R A T

Recull de noticies de la comarca

Nom:
Ubicació: Priorat, Catalunya, Spain

04 d’abril 2006

Hotel a Gratallops i altres noticies

* Una parella de madrilenys obre un hotel amb encant de tres estrelles a
Gratallops **Hotel Cal Llop compta amb un restaurant de carta selecta
obert a tothom
* *A. Caralt | acaralt@diaridetarragona.com

Vuit habitacions dobles amb bany, una suite, una biblioteca, una sala de
cates, un bar i un restaurant amb una carta selecta i els millors vins
de la comarca del Priorat. Gratallops compta amb el luxe des de fa una
setmana d'acollir el quart hotel rural que s'aixeca en els últims anys a
la comarca. Hotel Cal Llop és la iniciativa d'una parella de madrilenys
a la recerca d'una nova vida lluny de la metròpoli

En els últims anys i impulsats pel boom del vi i el turisme rural al
Priorat, diversos emprenedors han apostat per aixecar hotels amb encant
en antigues vivendes remodelades als nuclis històrics.

L'últim exemple és Hotel Cal Llop, inaugurat ara fa una setmana al
centre de Gratallops en una vivenda coneguda com a Cal Alerany.

Quan la parella madrilenya promotors del projecte, Waldo Bartolomé i
Cristina Jiménez, s'hi van interessar, l'immoble amenaçava ruïna després
de quaranta anys d'abandonament. Les obres de rehabilitació, que van
incloure la demolició de part de l'estructura, van iniciar-se l'agost de
2004 amb la voluntat de crear un hotel d'estètica rural on es
preservessin les estructures originals.

Cal Llop compta amb nou habitacions, una de les quals una suite, totes
amb bany i decoració exclusiva. Els preus oscil·len entre els 85 i 140
euros la nit. A banda de les habitacions, l'hotel ofereix espais comuns
com la biblioteca -especialitzada en enologia-, la sala de cates i el
restaurant, obert a tothom. El restaurant, amb un menjador dividit en
tres estances diferents, ofereix una carta selecta i una gamma de vins
on les firmes de la comarca són els absoluts protagonistes.

***************
*
Fecsa-Endesa assegura que resoldrà les deficiències detectades al Priorat**
**L'elèctrica, amb tot, afirma que els temps d'interrupció del servei
estan dins la normativa*
A. Caralt | acaralt@diaridetarragona.com
<mailto:acaralt@diaridetarragona.com>

Davant les queixes expressades per diversos alcaldes del Priorat i el
mateix Consell Comarcal sobre el deficient servei elèctric a la comarca,
el director de zona a Tarragona de l'elèctrica, Josep Pujols, ha
assegurat al Diari que atendrà totes les queixes amb l'ànim de
resoldre-les. Pujols també ha volgut deixar clar, però, que el temps
d'interrupció del servei, un dels principals índexs de la qualitat
emprat per a mesurar la qualitat del subministrament, es troba dins els
marges acceptats per la normativa vigent.

Per sota de les dotze hores anuals d'interrupció del servei elèctric en
zones rurals disperses no es poden exigir legalment responsabilitats.
Tots els municipis de la comarca del Priorat, englobats dins aquesta
categoria, es troben, segons Fecsa-Endesa, per sota d'aquests nivells.

Una xifra utilitzada pels responsables de l'elèctrica per a defensar el
servei que ofereix a la comarca i que durant les últimes setmanes ha
aixecat crítiques de diversos ajuntaments. Unes crítiques que finalment
van desembocar en una queixa unitària formulada pel Consell Comarcal del
Priorat ara fa unes setmanes als serveis territorials de Treball i
Indústria de la Generalitat a Tarragona.

Fecsa-Endesa apunta al Diari diversos valors dels temps d'interrupció
del servei (Tiepi) per a certificar-ho, Cornudella de Montsant va tenir
un Tiepi l'any 2005 de 0,25 hores/anuals, Margalef de 2,7 hores/anuals,
Torroja del Priorat de 4,15 hores/anuals, Falset de 2,94 hores/anuals o
la Bisbal de Falset de 0,846 hores/anuals, un valor, aquest últim,
inferior als nivells de grans metròpolis com Barcelona o Madrid.

Les dades de la Bisbal de Falset serveixen per a rebatre les afirmacions
segons les quals el cablejat del municipi requereix d'una renovació
donada la seva antiguitat, en alguns trams de 1923. «El Tiepi ens indica
que no es dóna un mal servei», ha explicat el director de zona, Josep
Pujols, i «que el cablejat sigui antic no significa que es trobi en mal
estat, depèn del seu estat de conservació», afegeix. «En tot cas,
escoltarem les peticions del consistori amb l'ànim de millorar el
servei», conclou.

Aquesta mateixa voluntat s'estendrà a la resta de municipis que han
expressat queixes com Torroja del Priorat, on s'està redactant el
projecte definitiu per a instal·lar un nou transformador elèctric
necessari per a millorar el servei, o a Porrera, on la setmana passada
van iniciar-se les obres de substitució del cablejat interior.

Fecsa-Endesa, amb tot, apunta que en alguns casos la precària i
insuficient instal·lació elèctrica de les vivendes o l'antiguitat dels
comptadors a les cases no ajuden, precisament, a rebre un bon
subministrament elèctric.

L'elèctrica ha realitzat i continuarà realitzant diverses inversions a
les línies de distribució de l'energia per evitar els efectes negatius
de les tempestes elèctriques i, en segon lloc, per automatitzar la
xarxa, fet que permet reduir el temps de manca de servei en cas
d'averia. Per al 2006 es preveu la instal·lació d'un nou transformador a
la subestació elèctrica de Pradell de la Teixeta.

--